چه عطری برای من مناسب می باشد؟

انتخاب عطر ، یکی از مهم ترین اموری است که ممکن است در زندگی روزمره شما تاثیرگذار باشد. عطر به عنوان یک عنصر مهم در سبک زندگی ، می‌ تواند شخصیت و سلیقه شما را نشان دهد و حس خوبی را برای شما و اطرافیان تان به ارمغان بیاورد. با این حال ، انتخاب عطر مناسب برای خود ممکن است کار کمی پیچیده ای باشد. در ادامه ، به بررسی مواردی که باید در نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین عطر و عطر جیبی را برای خود پیدا کنید ، می‌ پردازیم. با ما همراه باشید.

شروع با تعیین نوع عطر

اولین قدم برای انتخاب عطر مناسب ، تعیین نوع عطری است که به دنبال آن هستید. عطرها به چهار نوع اصلی تقسیم می‌ شوند ؛ عطرهای قوی ، ادوپرفیوم ، ادوتویلت و کولونیا.

عطرهای قوی- ساختار عطرها درصورتی که با الکل گیاهی تهیه شده باشند ، شامل 15 تا 40 درصد رایحه اسانس می گردد. این عطرها بسیار قوی بوده و برای مواقع خاصی مانند مجالس شبانه و مهمانی‌ های رسمی مناسب هستند.

ادوپرفیوم- از جمله قوی ‌ترین عطرها بوده و حدود 20 تا 30 درصد رایحه اسانس در آن وجود دارد. این عطرها مناسب رویدادهای خاصی مانند عروسی ‌ها ، مجالس رسمی و محافل مهم هستند.

ادوتویلت- حدود 10 تا 20 درصد رایحه اسانس در این نوع عطر وجود دارد و برای استفاده در روزمره مناسب است.

کولونیا- در این نوع عطر ، حدود 2 تا 5 درصد رایحه اسانس وجود دارد و به درد روزهای گرم تابستان می خورد.

بررسی رایحه‌های مورد علاقه

بعد از تعیین عطر مناسب ، باید رایحه ‌های مورد علاقه‌ ی خود را شناسایی کنید. عطرها به سه دسته اصلی رایحه تقسیم می ‌شوند ؛ رایحه گل ، رایحه چوبی و رایحه میوه ‌ای.

رایحه گل- این رایحه شامل گل ‌های مختلفی مانند رز ، یاس ، گل بنفشه و … می‌ شود. این نوع رایحه عطرهای شیرین و رسمی را تشکیل می ‌دهد.

رایحه چوبی- این رایحه شامل عطرهایی با رایحه ‌ی چوب هایی مانند سرو ، صندل ، عود و … است. این نوع رایحه برای عطرهای جنسی و مردانه انتخاب می ‌شود.

رایحه میوه ‌ای- این رایحه شامل عطرهایی با رایحه‌ ی میوه‌ های مختلف مانند لیمو ، پرتقال ، گریپ فروت و … می ‌شود. این نوع رایحه برای عطرهای خنک و تابستانی مناسب است.

تست عطرها

بعد از تعیین نوع عطر مناسب و رایحه مورد علاقه ، باید عطرهای برای خرید عطر زنانه مختلف را تست کنید تا بتوانید بهترین عطر را برای خود پیدا نمایید. برای این کار ، بهتر است قبل از خرید عطر ، به فروشگاهی بروید که امکان تست عطرها را داراست. عطرهای مختلف را روی پوست خود امتحان کنید و بعد از چند دقیقه بوی عطر را بررسی نمایید تا ببینید که آیا با شما سازگار است یا خیر.

توجه به فصل و موقعیت

هر عطری برای فصل و موقعیت خاصی مناسب است. به طور معمول ، عطرهای تابستانی خنک و خوشبو بوده و برای استفاده در روزهای گرم و خنک مناسب هستند. به عنوان مثال ، عطرهای گلی با بوی شیرین برای استفاده در فصل بهار و تابستان می ‌توانند مناسب باشند ؛ در حالی که عطرهای چوبی و تلخ برای فصل پاییز و زمستان مناسب هستند.

توجه به میزان پایداری عطر

میزان پایداری عطر یعنی مدت زمانی که بوی عطر بر روی پوست شما حفظ می ‌شود. برای انتخاب عطر مناسب ، بهتر است عطری را انتخاب کنید که پایداری خوبی داشته باشد و بوی آن بر روی پوست شما به مدت طولانی حفظ شود.

توجه به سلیقه شخصی

انتخاب عطر مناسب ، برای هر فردی متفاوت است و باید با سلیقه شخصی شما همخوانی داشته باشد. برای این کار ، بهتر است قبل از خرید ، نظرات و توصیه ‌های دیگران را بشنوید ؛ اما برای انتخاب نهایی ، تنها باید به سلیقه شخصی خود اعتماد کنید. برای خرید عطر مردانه از سایت ما بازدید نمایید.

در نتیجه

در نهایت ، انتخاب عطر مناسب یک فرایند تجربی بوده و پیدا کردن بهترین عطر مناسب برای شما ، به میزان پوست ، سلیقه شخصی و موقعیت خاصی که در آن قرار دارید ، بستگی دارد. لذا پیشنهاد می‌ شود که قبل از خرید عطر ، آن را تست کنید و مطمئن شوید که با شما سازگار است.

چه عطری برای من مناسب می باشد؟