آیا طراحی سایت به‌تنهایی برای رسیدن به درآمدهای بالا کافی است؟

با گسترش استفاده از اینترنت و موتورهای جستجو به‌خصوص در سال‌های اخیر بسیاری از کسب‌وکارها به این فکر افتادند تا با طراحی سایت کسب‌وکار خود را اینترنتی کنند. آیا طراحی سایت به‌تنهایی برای رسیدن به درآمدهای بالا کافی است؟

برای رسیدن به درآمدهای بالا در کسب‌وکارهای آنلاین لازم است که شما در فضای گوگل به چشم بیایید و دیده شوید. سئو و بهینه‌سازی سایت ابزار ارگانیکی است که با بهره‌مندی از آن و بهبود رتبه می‌توانید در فضای گوگل بهتر و بیشتر دیده شوید. همچنین می‌توانید با استفاده از مشاوره سئو، میزان بازدیدهای سایت خود را افزایش دهید و به درآمدهای چند صد میلیونی در ماه دست یابید. در ادامه بیشتر در مورد سئو و اهمیت آن و انواع خدمات سئو برای شما توضیح می‌دهیم.

سئو و بهینه‌سازی سایت چیست؟

سئو و بهینه‌سازی سایت موضوع ترند و البته چالشی دنیای امروز کسب‌وکارها است. اگر ساده بخواهیم بگوییم که سئو چیست؟ یک مثال واقعی برای شما می‌زنیم. زمانی که شما به دنبال چیزی هستید معمولاً در گوگل سرچ می‌کنید تا اطلاعاتی را به دست بیاورید. معمولاً هم روی لینک‌های اول کلیک می‌کنید. اما چطور بین تمامی وب‌سایت‌های موجود یکی در رتبه اول و دیگری در رتبه 100 قرار می‌گیرد؟!

قرارگرفتن در این جایگاه‌ها طبیعتاً شانسی نیست! وب‌سایت‌هایی که به گوگل ثابت کنند لیاقت این جایگاه‌ها را دارند گوگل به آنها رتبه خوبی می‌دهد. خب چطور می‌توانید ثابت کنید؟ اینجاست که به سئو می‌رسیم. در واقع سئو مجموعه عملیاتی است که به‌صورت پیوسته انجام می‌شود و وب‌سایت شما را برای موتورهای جستجو بهینه می‌کند تا در بهترین رتبه‌های گوگل قرار بگیرید و دیده شوید.

اهمیت سئو برای کسب‌وکارهای آنلاین

اهمیت سئو برای کسب‌وکارهای آنلاین از نان شب هم برای آنها بیشتر است. زیرا با انجام عملیات بهینه‌سازی سایت است که یک وب‌سایت می‌تواند لیاقت خود را به گوگل برای کسب رتبه‌های بالا ثابت کند. از آن جایی که در هر حوزه کاری تعداد زیادی رقیب برای شما وجود دارد بدون بهینه‌سازی و سئو سایت نمی‌توانید در جایگاه خوبی در صفحه نتایج گوگل قرار بگیرید. با قرارگرفتن در بهترین رتبه‌های گوگل می‌توانید میزان بازدید سایت خود را به‌صورت ارگانیک افزایش دهید و با افزایش تعداد ورودی‌ها میزان درآمد و سود کسب‌وکار خود را افزایش دهید.

گام‌های اصلی برای انجام عملیات سئو

برای بهینه‌سازی سایت خود لازم است یک سری گام‌ها را طی کنید. اول اینکه مشکلات فنی و تکنیکالی سایت خود را حل کنید. تا سایت شما در وضعیت مناسبی قرار بگیرد. در گام بعدی وضعیت داخلی سایت خود را بهبود دهید. یک سری اقدامات در فضای خارج از وب‌سایت تحت عنوان سئو خارجی انجام دهید تا وضعیت رتبه‌های کلیدواژه‌های هدف سایت شما بهبود پیدا کند و در صفحه اول گوگل دیده شوید. البته شما می‌توانید باتوجه‌به استراتژی و هزینه سئو خود دارید این گام‌ها را به‌صورت موازی باهم پیش ببرید.

عملیات اول) سئو تکنیکال یا Technical-SEO

برای اینکه تمامی عملیات و کارهایی که برای بهبود رتبه سایت در قالب سئو داخلی و خارجی انجام می‌دهید دیده شود و به چشم گوگل بیاید، لازم است خزنده‌های گوگل به‌راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند. سئو تکنیکال و فنی مجموعه اقداماتی که در یک سایت انجام می‌شود تا خزنده‌های گوگل به‌راحتی به سایت شما دسترسی پیدا کنند. با بررسی و تجزیه تحلیل تمام کارهایی که برای سایت خود انجام می‌دهید به سایت شما رتبه دهند.

عملیات دوم) سئو داخلی یا On-Page SEO

سئو داخلی مجموعه اقداماتی است که در فضای داخلی وب‌سایت انجام می‌شود تا کلیدواژه‌های هدف سایت شما بتوانند رتبه بگیرند. بهینه‌سازی سئو داخلی باهدف کسب رضایت کاربران انجام می‌شود؛ زیرا گوگل برای کاربران خود ارزش زیادی قائل است.

درواقع شما با نوشتن محتوای ارزشمند و باکیفیت، بهینه‌سازی عنوان، تگ‌ها، توضیحات متا، بهینه‌سازی عکس‌ها و … رضایت کاربر را جلب می‌کنید و به‌این‌ترتیب از جانب گوگل به‌عنوان سایتی مفید برای کاربران در نظر گرفته شده و در جایگاه خوبی در صفحه نتایج serp گوگل به کاربر نمایش داده می‌شوید.

عملیات سوم) سئو خارجی یا Off-Page SEO

سئو خارجی مجموعه اقداماتی است که در فضای خارج از وب‌سایت انجام می‌شود. مجموعه عملیات آف پیج باهدف ارتقای رتبه کلیدواژه‌های سایت انجام می‌شود. زیرا گوگل به سایت‌هایی که بک‌لینک‌های بیشتر و باارزش‌تری دریافت کرده‌اند اهمیت بیشتری می هد. درواقع با این اقدامات موتورهای جستجو بیشتر به سایت شما اعتماد می‌کنند. برای دریافت بک‌لینک شما می‌توانید اقدام به انتشار رپورتاژ، خرید بک‌لینک، فعالیت در انجمن‌ها، انتشار پست مهمان، استفاده از سوشیال سیگنال‌ها و … نمایید.

خدمات سئو چیست؟ چرا کسب‌وکارها نیاز به خدمات سئو دارند؟

خدمات سئو مجموعه اقداماتی است که توسط متخصص سئو یا یک شرکت سئوکار برای سایت شما انجام می‌شود تا وب‌سایت شما در کلمات کلیدی هدف کسب‌وکارتان بیشتر و بهتر در فضای گوگل دیده شوند؛ بنابراین انتخاب درست متخصص سئو و شرکت سئو بسیار مهم است. زیرا یک انتخاب صحیح می‌تواند کسب‌وکار شما را به موفقیت برساند. ولی یک انتخاب نادرست می‌تواند منجر شود که سایت شما به قعر جهنم گوگل سقوط کند و اصطلاحاً جریمه شود.

چطور به شرکت‌های خدمات سئو اعتماد کنیم؟

همان‌طور که گفتیم باتوجه‌به حساسیتی که در استفاده از روش‌های سئو وجود دارد مهم است که شرکت درستی را برای انجام خدمات سئو انتخاب کنید تا بتوانید با خیال راحت به او اعتماد کنید. شما باید وضعیت سایت شرکت سئو که می‌خواهید با او کار کنید را بررسی کنید و ببینید چه میزان ترافیکی را از سمت موتورهای جستجو دریافت می‌کند.

آیا توانسته روی کلیدواژه‌های اصلی کسب‌وکار خودش در صفحه اول نتایج باشد؟ چه مدتی است که فعالیت می‌کند؟ قدمت یک برند بسیار مهم است. کسی که یک شب است آمده چه‌بسا که یک‌شبه هم برود! وضعیتی که مشتریان قبلی شرکت دارند را بررسی کنید. ببینید بندهای قرارداد سئو شرکت سئو که می‌خواهید انتخاب کنید چیست؟ تعرفه خدمات سئو آن شرکت چقدر است؟ اگر می‌توانید با یک وکیل در مورد جنبه قانونی آنها صحبت کنید.

هرچه باشد شما کسب‌وکارتان و حاصل زحمت سال‌ها تلاش خود را قرار است به آن شرکت بسپارید. با جمع‌بندی این موارد می‌توانید تصمیم درستی بگیرید و یک شرکت سئو متخصص را انتخاب کرده و با خیال راحت به او اعتماد کنید.

مهم‌ترین خدمات سئو کدام است؟

مهم‌ترین خدمات سئو که سایت شما باید دریافت کند تا کلیدواژه‌های هدف شما بتواند در صفحه نتایج گوگل رتبه خوبی را به دست بیاورد، شما: برطرف‌کردن مشکلات فنی و تکنیکالی سایت، تهیه یک محتوای خوب و ارزشمند، استراتژِی دقیق و منظم برای لینک‌سازی داخلی و خارجی سایت، بهینه‌سازی عکس‌ها، بهینه‌سازی سرعت سایت و… می‌باشد. البته در کنار تمامی این اقدامات و خدمات مشاوره سئو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین موارد مطرح است.

مشاور سئو کیست و چه وظایفی دارد؟

مشاور سئو فردی است که در حوزه سئو تخصص و دانش کافی دارد. او یک استراتژی و درواقع یک نقشه راه برای موفقیت کسب‌وکار شما در زمینه سئو سایت را تنظیم می‌کند و در جلسه مشاوره سئو به اطلاع شما می‌رساند. تمام آنچه در این استراتژی و نقشه راه تدوین می‌شود منطبق بر قوانین گوگل و امن‌ترین و به‌روزترین متد دنیا انجام می‌شود.

همچنین مواردی که تنظیم می‌شود بعد از بررسی بازار حوزه کسب‌وکار شما و درنظرگرفتن میزان فعالیت رقبای شما از نظر سئو و همچنین برندینگ انجام می‌شود. البته بسته به اینکه در چه زمینه اقدام به گرفتن مشاوره سئو می‌کنید این خدمات متفاوت است. زیرا گاهی مشاوره سئو برای عیب‌یابی و یا حل یک چالش انجام می‌شود.

چه مواردی که در تدوین نقشه راه سئو توسط مشاور سئو تدوین می‌شود؟

  1. چطور بهترین سایت را برای کسب‌وکار خود طراحی کنید؟
  2. آیا نیاز به برنامه‌نویسی و کدنویسی اختصاصی دارید؟
  3. آیا نیاز به بهینه‌سازی محتواهای قبلی دارید؟
  4. برای بهبود سئو داخلی چه اقداماتی را انجام دهید؟
  5. آیا استراتژی لینک‌سازی داخلی سایت شما درست است؟
  6. برای بهبود رتبه کلیدواژه‌های سایت خود چه فعالیتی انجام دهید؟
  7. برای بهبود سئو خارجی چه اقداماتی انجام دهید؟
  8. آیا نیاز است بک‌لینک بسازیم یا نه؟

انواع مشاوره سئو کدام است؟

شرکت‌های مختلف خدمات سئو را به صورت‌های مختلفی ارائه می‌دهند. نبض مارکتینگ باتوجه‌به نیاز و درخواستی که شما دارید می‌تواند خدمات سئو خود را در قالب تلفنی، حضوری، آفلاین (ویدئویی)، آنلاین (تماس تصویری) و به حتی صورت ساعتی، ماهیانه و سالیانه به شما ارائه دهد.

خلاصه آنچه گفته شد …

اگر شما هم صاحب یک کسب‌وکار اینترنتی هستید و یا اینکه قصد دارید کسب‌وکار خود را از شکل سنتی به اینترنتی تغییر دهید، می‌دانید که کسب‌وکار شما، برای رسیدن به سوددهی نیازمند این است که از خدمات سئو برای سایت خود استفاده کند، حتی قبل از شروع به فرایند طراحی سایت نیاز است که از مشاوره سئو به‌عنوان یکی از مهم‌ترین خدماتی که ارائه می‌شود استفاده نمایید.

منبع: nabzemarketing.com

 

آیا طراحی سایت به‌تنهایی برای رسیدن به درآمدهای بالا کافی است؟