انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی

امروزه با پیشرفت تکنولوژی تمایل مردم به سمت به سمت سیستم های گرمایشی و سرمایشی جدید رفته است به دلیل کم خطر بودن، صرفه جویی در هزینه و همچنین بدلیل کارایی بالایی که دارند نقطه انتخاب خیلی از مردم هستند

یکی از مهم‌ترین این تجهیزات گرمایشی، رادیاتور است. که برند های بسیار زیادی در بازار موجود است و همچنین اغلب مردم سوالات بسیار زیادی در مورد آن خواهند داشت.

رادیاتورها نوعی مبدل حرارتی هستند که جهت انتقال دما در ساختمان به کار می روند.رادیاتورها دمای آب گرم تولید شده توسط موتورخانه مرکزی یا پکیج دیواری را توسط لوله کشی درون انها به گردش در می آورد و توسط  جابجایی، دمای آب را به داخل  محیط  منتقل  میکنند.

امروزه به دلیل استفاده زیاد از پکیج در محیط‌های مختلف، کاربران خواستار استفاده از رادیاتورهایی هستند که بیشترین سازگاری را با پکیج داشته و موجب خرابی آن نشود و به دلیل نداشتن شناخت کافی از انواع رادیاتور دست به انتخاب اشتباه میزنند. به همین دلیل در این مقاله به انواع رادیاتور و شناخت آن ها اشاره خواهیم کرد:

انواع رادیاتورها

امروزه رادیاتورها در اشکال و کاربردهای گوناگونی تولید شده و هر یک مناسب استفاده در محیط‌های گوناگونی می‌باشند اما از پرکاربردترین آنها می‌توان به دو نوع پنلی و پره‌ای اشاره نمود که در ادامه به شرح و مقایسه این دو مدل می‌پردازیم:

رادیاتور پنلی

رادیاتورهای پنلی نوع توسعه یافته رادیاتورهای قدیمی بوده و عموما از جنس فولاد ساخته می‌شوند. از مزیت‌های این نوع نسبت به انواع دیگر رادیاتورها می‌توان به وزن کم، زیبایی ظاهری و بازدهی گرمایی بالا که آنها را مناسب استفاده در مناطق سردسیر کرده است اشاره نمود، توجه به این نکته ضروری است که این رادیاتورها پیوسته بوده و امکان جداسازی یا اضافه نمودن بخشی جهت تعمیر یا افزایش طول در آنها وجود ندارد.

رادیاتور پره‌ای

رادیاتور پره‌ای از جنس آلومینیوم و فولاد بوده و با توجه به مساحت محیط مربوطه از تعداد مختلفی از پره تشکیل می‌شود و از سازگاری بالایی با سیستم گرمایش مرکزی برخورداراست همچنین در صورت بروز خرابی در هر قسمت کاربر قادر خواهد بود پره مورد نظر را تعویض نماید.

ایران رادیاتور در اصفهان

یکی از مهم‌ترین موارد در خرید رادیاتور، متراژ یا مساحت محیط می‌باشد، برای تخمین طول رادیاتور پنلی و پره‌ای باید میزان گرمایش مورد نیاز محیط، محاسبه شده و در فرمول‌های مربوطه قرار گیرد و اگر این عمل توسط افراد فاقد مهارت انجام شود نتیجه نهایی با خطا روبه رو خواهد شد. اما با برقراری تماس یا مراجعه حضوری به نمایندگی ایران رادیاتور در اصفهان میتوانید هم از مشاوره رایگان بهره مند شوید و هم از خسارات مالی ناشی از انتخاب نامناسب جلوگیری کنید.

پکیج بوتان در اصفهان

یکی از عوامل مهم در انتخاب و خرید رادیاتور، برند و نوع پکیج شماست.

سیستم پکیج مناسب‌ترین جایگزین برای شوفاژخانه است و دردسرهای موتورخانه را ندارد پکیج در هر واحد از ساختمان به صورت مجزا وجود دارد. پکیج مانند موتورخانه آب گرم مصرفی ساختمان و رادیاتورها را تامین می‌کند. نکته قابل توجه این است که واحد بار قدرت پکیج بر اساس کیلووات محاسبه می شود و دستگاه به ازای هر یک کیلووات قدرت به یک متر مکعب فضا احتیاج دارد.

بنابر این شما در زمان خرید پکیج باید توجه داشته باشید پکیج دیواری که خریداری می کنید متناسب با فضای ساختمان شما (منزل یا محل کار یا …) باشد . هنگام خرید پکیج دیواری، انتخاب پکیج خود را متناسب با متراژ مکان مورد نظر انتخاب کنید. نکته حائز اهمیت در هنگام انتخاب و خرید پکیج خدمات پس از فروش است؛ یکی از بهترین برندها در زمینه خدمات پس از فروش و ضمانت کالا شرکت بوتان است. شرکت صنعتی بوتان با سابقه ای بسیار زیاد در امر خدمات به مشتریان که یکی از مهمترین مزیت های این شرکت، ارائه خدمات پس از فروش بسیار عالی است؛ در تمام کشور آماده ارائه خدمات است همچنین برای دریافت مشاوره و خرید به نمایندگی پکیج بوتان در اصفهان مراجعه کنید تا بتوانید بهترین محصول را با مناسب ترین قیمت خریداری کنید.

کولر گازی گری در اصفهان

بعد از تصمیم گیری در مورد خرید سیستم گرمایشی یکی از مورد توجه ترین موارد سیستم سرمایشی است که امروزه با توجه به بحران و کمبود آب، انتخاب سیستم سرمایشی مناسب بسیار دشوار است.

یکی از بهترین سیستم های سرمایشی امروزه، کولر گازی یا اسپلیت است.

اگر قصد خرید کولر گازی یا اسپلیت دارید و دچار سردرگمی و عدم شناخت کافی در انتخاب کولر گازی و داکت اسپلیت مناسب در بازار ایران هستید، لازم است به مواردی که در این مطلب ذکر خواهد شد توجه لازم را داشته باشید.

یکی از نکات قابل توجهی که باید در نظر داشته باشید منطقه جغرافیایی نقشی تعیین کننده در انتخاب نوع کولر گازی یا داکت اسپلیت دارد که در اصل محدوده دمایی کارکرد دستگاه، محدوده جغرافیایی مناسب جهت دستگاه را مشخص می نماید. کمپرسورها مهمترین بخش در یک سیکل تبرید می باشند که قسمت اعظم مصرف برق و راندمان دستگاه مربوط به این قسمت می باشد

کمپرسورها از لحاظ ساختار به اقسام مختلفی تقسیم می شوند که در کولرهای گازی های معمولا از نوع پیستونی، روتاری و در ظرفیت های بالاتر از نوع اسکرال استفاده می شود.

از دیگر نکات مهمی که باید در خرید یک کولرگازی و داکت اسپلیت مد نظر داشته باشید، رده انرژی سازمان استاندارد، محل قرارگیری پنل خارجی، شدت صدای پنل داخلی و خارجی، میزان پرتاب باد، فیلتراسیون هوا، ابعاد و وزن دستگاه می باشد.

یکی دیگر از بخش های اصلی و اساسی، انتخاب برند و شرایط گارانتی محصول می باشد که در اینجا شما اگر برند های مطرح در زمینه تهویه مطبوع را نشناسید از کیفیت محصول انتخابی خود اطمینان حاصل نمی کنید و نکته دیگر اگر برند خوبی را انتخاب کردید باید از پشتیبانی و شرایط گارنتی محصول در ایران مطمئن می شوید.

نمایندگی کولرگازی گری در اصفهان با افتخار نماینده برند گری از برندهای سطح یک جهانی جهت کولر گازی یا داکت اسپلیت در بازار ایران و نمایندگی استان اصفهان آن می باشد که با اطمینان کامل از محصول خود ضمانتی بی سابقه را به مصرف کنندگان ارائه میدهد.

فن کویل و رادیاتور در اصفهان

گرمایش فن کویل خوب است؟

اگر در آب و هوای معتدل تری زندگی می کنید، با یک نوار حرارتی الکتریکی اختیاری، یک فن کویل نیز می تواند گرمای خانه شما را تامین کند. در حالی که فن کویل‌ها کار می‌کنند، می‌توانند با جلوگیری از تجمع و گردش کپک، ویروس‌ها، باکتری‌ها و سایر آلاینده‌های موجود در هوا به بهبود کیفیت هوای داخل خانه کمک کنند.

تفاوت فن کویل و رادیاتور در اصفهان

فن کویل بهتر است یا رادیاتور ؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال، مقایسه بین این دو مدل سیستم سرمایشی و گرمایشی کمک کننده می باشد. به طور کلی، سیستم های تهویه مطبوع از نوع فن کویل با استفاده از تجهیزاتی مانند پکیج، موتورخانه و چیلر، فرآیند توزیع هوای گرم یا سرد را در محیط داخلی انجام می دهند.

این دستگاه ها برای استفاده در سازه های مسکونی، تجاری و حتی صنعتی و کارخانه ای، از گزینه های کاربردی و کارآمد به شمار می روند. ساختمان اصلی سیستم های فن کویل از دو قسمت عمده کویل و فن دمنده تشکیل می گردد.

در مقوله فن کویل بهتر است یا رادیاتور ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که کویل های حرارتی فن کویل، از پره های آلومینیومی و لوله های مسی ساخته و پرداخته شده است. آبگرم یا سرد در محفظه داخلی لوله های کویل جریان یافته و در اثر تماس با لوله ها کاهش یا افزایش دما پیدا کرده و توسط لوله های مخصوص به فضای داخلی منتقل می گردد.

در سوی مقابل، رادیاتورها از تجهیزات گرمایشی پرکاربرد برای تامین گرمای مورد نیاز در محیط داخلی محسوب می شوند. به عبارت بهتر، رادیاتورها از جمله مبدل های حرارتی بوده که از طریق سیستم حرارت مرکزی، انرژی مورد نیاز را با هدف گرمایش محیط، انتقال می دهند.

در این زمینه باید خاطر نشان نمود که رادیاتورهای گرمایشی، غالبا برای سازه های ساختمان و مسکونی در طیف وسیع و گسترده ای مورد استفاده واقع می شوند. همچنین، فرآیند گرمایش محیط به وسیله رادیاتورها، از طریق انتقال حرارت موجود در آبگرم صورت می گیرد

جهت کسب اطلاعات بیشتر با شرکت فاراد تهویه تماس بگیرید

09139087410

www.faradtahvieh.ir

انتخاب بهترین سیستم گرمایشی و سرمایشی