کفپوش گرانولی چیست؟

C:\Users\-'\Desktop\معرفی-انواع-کفپوش-گرانولی-باشگاهی.jpg

کفپوش گرانولی یا لاستیکی ( Rubber Mats ) به منظور فرش کردن محیط های داخلی و بیرونی استفاده می شود. این محصول از خرده لاستیک های بازیافتی تولید می شود. عمدتا کفپوش های گرانولی برای کفی باشگاه های ورزشی، پارک های بازی، دور استخر ها و مسیرهای پیاده روی استفاده می شود. کفپوش ها به راحتی روی زمین نصب می شوند و عمر طولانی ای در آب و هوای گوناگون دارند.

تعریف گرانول

گرانول دانه های ریز از جنس پلیمر هستند که از حاصل بازیافت ضایعات پلاستیکی به دست می آید. امروزه لاستیک‌های فرسوده زیادی در طبیعت دپو می شود که با تبدیل و فراوری این مواد می توان آن را به چرخه برگرداند. گرانول از ترکیب لاستیک با مش بندی استاندارد و نوعی چسب لاستیک تهیه می شود. این مواد بعد از حرارت دهی خاصیت ضربه گیری خوبی به دست می آورند که همین ویژگی باعث می‌شود برای تولید کفپوش‌های گرانولی استفاده شوند.

کاربرد کفپوش گرانولی

امروزه استفاده از کفپوش های لاستیکی به دلیل ویژگی های منحصر به فردی که دارد رواج بسیاری یافته است. موارد استفاده از این کفپوش ها محدود به فضاهای داخلی نیست و به راحتی از این محصولات می توان در فضای باز، خیابان و سایر مناطق استفاده نمود.

کفپوش باشگاه ورزشی: از این محصول در کف سالن های ورزشی استفاده می شود که به کفپوش باشگاهی گرانولی معروف هستند. به دلیل ضربه گیری از صدمات ورزشی نیز جلوگیری می کند.

کفپوش پارکی: دور وسایل ورزشی و یا محل های پیاده روی در مکان های عمومی و پارک ها را به وسیله این کفپوش ها پر می کنند. این محصول در باران و برف مقاوم است. حس بهتری در پیاده روی و گام برداشتن ایجاد می کند.

کفپوش درجاریز: نوعی دیگری از کفی ها گرانولی هستند که قالب گیری شده نیستند. بدین صورت که گرانول ها در محل اجرای پروژه ریخته و شکل دهی می شوند. ایجاد تصاویر و نقوش مختلف و یک تکه بودن کار از ویژگی این محصول است.

C:\Users\-'\Desktop\کفپوش-گرانولی-چیست.jpg

اهمیت کفپوش زمین بازی کودکان

کودکان عاشق دیدن در پارک هستند، دوست یابی کنند و در کنار آن ها بازی و یا شروع به برقراری ارتباط با یکدیگر کنند. بازی کردن در پارک یک راه طبیعی برای شروع و تداوم دوستی برای کودکان است.

کودکان به دلیل داشتن بدن نحیف و عدم تسلط روی حرکات خود دایما در حال زمین خوردن و افتادن هستند، از این رو تجهیز کف پارک به کفپوش ایمن می تواند کمک زیادی به سلامت فرزندان بکند. کفپوش پارکی یکی از انواع کفپوش های لاستیکی است که با داشتن انعطاف و نرمی به نسبت مصالحی نظیر سیمان و اسفالت ایمن تر است. کفپوش زمین بازی طول عمر بیشتری دارد و به دلیل رنگ بندی جذاب و شاد محبوبیت بیشتری دارد. خلق تصاویر شخصیت های معروف یا ایجاد مناظر زیبا وجه تمایز این نوع کفی با سایر کفپوش های صلب سنگی-سیمانی است.

C:\Users\-'\Desktop\کاربرد-کفپوش-باشگاهی.jpg

مراقبت از کفپوش گرانولی

این کفپوش ها بسته به فضای بیرونی و داخلی نیازمند یک سری نکات در نگهداری هستند که سبب افزایش طول عمر خواهد شد. در کفپوش هایی که در مکان های بسته استفاده می شود، مانند انواع کفپوش های مهد کودک، باشگاه های رزمی، اداره جات و … باید در نظر داشت که پاشیدن مواد اسیدی برای نظافت آسیب زیادی به آن ها وارد می کند. اگر بخشی از کفپوش دچار رنگ رفتگی شد از رنگ آمیزی آن میبایست اجتناب کرد. تعویض بخش آسیب دیده در کفپوش ها کار ساده اس است. از مواد جلا دهنده برای شفافیت این محصول نباید استفاده کرد. درزهایی که در کفپوش های لاستیکی وجود دارد را می بایست نظافت کرد تا از ورود گرد و غبار جلوگیری شود. البته کفپوش های گرانولی در مدل های کفپوش درجاریز هم تولید می شوند که ساختار یک تکه دارند و بدون نداشتن درزش نظافت راحت و طول عمر بیشتری دارند.

خرید کفپوش گرانولی

شما می توانید برای دریافت قیمت و خرید انواع محصولات کفپوش گرانولی و لاستیکی با شماره 02188329984 تماس بگیرید و از نظرات کارشناسان فروش ما جویا شوید. همچنین می توانید با مراجعه به سایت شرکت راک کفپوش تهران به نشانی www.kafpoosh-rock.ir از آخرین قیمت کفپوش گرانولی مطلع شوید.

کفپوش گرانولی چیست؟