چه نوع عایق استخری بخریم که رطوبت نده؟

سعی شود در هنگام ساخت استخر در کنج ها و زوایای تند عملیات ماهیچه گذاری شود. استفاده از ماهیچه در استخر می تواند باعث کنترل فشار آب در کف استخر شده و از وارد شدن فشار مستقیم به کف استخر که اکثر باعث جداشدن کف دیواره استخر می شود جلوگیری نماید.

مواد آب بندی استخر بر پایه پلیمر می تواند کلیه مقاطع ترمیم شده را پوشش داده و ضخامت لازم برای کنترل فشار هیدرولیکی را در استخر فراهم نماید. در صورت نیاز می توان با اجرای مواد بیشتر برای آب بندی استخر توسط مواد عایق استخر ضخامت را تا حدود 2 سانتی متر افزایش داد. نیاز به این ضخامت در استخر های بالای 10متر ارتفاع آب ضروری می باشد .

علت این قضیه آن است که فشار آب و سنگینی آن باعث می شود آب از غشای مواد عایق استخر عبور کرده و نهایتا به کم شدن آب منجر می شود. ولی در صورت بالا بردن ضخامت توسط مواد آب بندی استخر این تهدید منتفی شده و عملیات آب بندی استخر با موفقیت انجام خواهد گرفت.

رنگ عایق استخر مناسب

: vinok.irرنگ های عایق استخر بر پایه رزین اکریلیک و آب هستند و به منظور آب بندی استخر و پر کردن ترک های مویی، بر روی سطوحی که در مجاورت دائم با آب هستند، استفاده می شوند.

رنگهای عایق استخر قابلیت ارتجاعی و چسبندگی بالایی دارد و از مقاومت بالایی در برابر محلول های شیمیایی برخوردار می باشد. این رنگ ها امروزه جزو مطمئن ترین عایق های رطوبتی بر پایه نانو محسوب می شوند.

رنگ نانو مورد استفاده در استخرها مزیت های دیگری نیز دارند. غیر قابل اشتعال، غیر سمی، بدون بو، قیمت مناسب، اجرای سریع و آسان، مقاوم در برابر اشعه فرابنفش، مقاوم در برابر تغییرات دمایی و ضد جلبک و قارچ، از دیگر مزیت های این رنگ ها محسوب می شوند.

این رنگ ها امروزه جایگزین روش های سنتی عایق کاری استخر مانند ایزوگام و سایر مصالح سنتی دیگر شده اند و به وفور در ایزولاسیون کردن استخرها و مخازن آب مورد استفاده قرار می گیرند.

عایق پلیمری استخر

: evimshahane.comعایق رطوبتی که توسط پلیمر ساخته شده باشد توانایی تحمل فشارات هیدرولیکی و فشارات مکانیکی سازه را داشته می تواند در سخت ترین شرایط محیطی و فیزیکی نتیجه مطلوبی از ایزولاسیون استخر را به همراه داشته باشد. استفاده از پلیمرهای اکریلیکی و اختلاط با پودر پلیمری علاوه بر اقتصادی بودن روش آب بندی استخر می تواند

جزو آسانترین روش اجرای مواد نیز مورد نظر قرار گیرد .

چرا که استفاده از این نوع عایق رطوبتی استخر نیاز به تخصص بالا نداشته و توسط فرد بدون آموزش قابل اجرا می باشد. سرعت اجرای بالا و اطمینان خاطر از کیفیت جنس باعث شده این نوع عایق رطوبتی استخر در زمره پر فروش ترین محصولات این شرکت قرار گیرد و همچنین چون بعلت رنگ عایق استخر مورد استفاده قرار میگیرد میتواند جزو محصولات استراتژیک این مجموعه قلمداد شود .

مشخصات فنی رنگ عایق استخر

akhbarsakhteman.com : این عایق ها عموما دارای رنگ های سفید و آبی می باشند، اما می توان در رنگ های دیگر نیز سفارش داد. بسته به دما و شرایط محیطی، حدود 48 تا 72 ساعت برای خشک شدن نهایی رنگ، زمان لازم است. ظرف بسته بندی این رنگ ها اگر دور از نور خورشید و یخ زدگی قرار داشته باشند، تا یک سال آسیبی نمی بینند. مقدار مصرف رنگ های عایق با توجه به زیرساخت استخر برای هر متر مربع، یک تا دو کیلوگرم می باشد.

مشخصات فنی رنگ عایق استخر

عایق های بر پایه رزین

عایق های رزین از متریالی مانند رزین، سیمان و پودر سنگ ساخته شده اند. استفاده از این نوع عایق سبب ایجاد سطحی صاف و یکنواخت می شود. به منظور استفاده از عایق های رزینی می توانید آن را با آب ترکیب نموده و با ضخامت حدود 6 میلی متر بر روی سطح اجرا نمایید.

عایق های بر پایه پلیمر

از جمله عایق های پلیمری که در آب بندی و ایزولاسیون استخر مورد استفاده قرار می گیرند می توان روکش های پی وی سی و پلی اتیلنی را نام برد.

از این عایق ها امروزه در آب بندی تمام استخرهای بتنی، خاکی و… می توان استفاده نمود. عایق های پلیمری از رزین ها و مواد شیمیایی تولید می شوند و به خوبی می توانند از نفوذ مایعات جلوگیری به عمل آورند

چه نوع عایق استخری بخریم که رطوبت نده؟