هنگام خرید دوربین اکشن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟

دوربین ورزشی و اکشن کمرا

دوربین های هوشمند فیلمبرداری و عکسبرداری نیاز های شمای برای ثبت وقایع روزمره برآورده میکند. . اما وقتی نوبت یک اقدام نفس گیر و ماجراجویی می رسد ، یک دوربین گوشی هوشمند پاسخگوی نیاز شما نیست و برای ثبت لحظاتی دوچرخه سواری ، شما نیازمند یک دوربین ضد لرزش میباشید و برای خرید دوربین ورزشی مناسب خود اقدام کنید ، که لازمه خرید یک دوربین ورزشی و اکشن کمرای مناسب ، تحقیق درباره ویژگی های این نوع دوربین است.

دوربین های اکشن با طراحی های بادوام ، پوسته های ضد آب و پیشرفته ترین قابلیت های تصویربرداری ، روشی کاملاً جدید برای فیلمبرداری از ماجراهای شما ارائه می دهند. اگر به دنبال یک دوربین اکشن ورزشی هستید ، ما در مورد ویژگی های دوربین ورزشی که باید در نظر داشته باشید بحث خواهیم .

ماندگاری و سازگاری با محیط

ماندگاری یکی از مهمترین ویژگیهایی است که باید در نظر گرفته شود ، زیرا این امر تعیین می کند که دوربین ورزشی شما در هر محیط عکسبرداری تا چه اندازه کاربرد دارد. بهترین دوربین های اکشن موجود در بازار می توانند در برابر درجه حرارت شدید ، خاک ، غواصی در اقیانوس یا حتی افتادن مقاومت کنند ، ضد آب ، ضد ضربه بودن ویژگی خوبی است که باید مراقب آن باشید.

تثبیت کننده و لرزشگیر تصویر 

تثبیت به عاملی عظیم تبدیل شده است که باید هنگام انتخاب دوربین اکشن مورد توجه قرار گیرد. چه اسکی در کوه ، دویدن در مسیر پیاده روی ، دوچرخه سواری در کوه ، یا ضبط عکس های پویای دیگر ، ویدیوی تثبیت شده باعث ایجاد تفاوت در فیلم شما می شود. اکثر دوربین های مدرن مجهز به لرزشگیر داخلی هستند و به شما امکان می دهند بیشتر از اینکه نگران عکس باشید ، روی عملکرد تمرکز کنید. هنگامی که صحبت از سیستم های تثبیت کننده دوربین اکشن می شود ، در برند مختلف تثبیت کننده نام های مختلفی دارد ، مثلا در دوربین های ورزشی گوپرو به HyPSmooth GoPro و در دوربین های Osmo Action به RockSteady معروف است.

فیلم ها:4K و بالاتر

عملکرد اصلی دوربین ورزشی ضبط فیلم های پویا و با کیفیت در هر محیطی است. اکثر دوربین های اکشن در سال 2020 هم اکنون می توانند فیلم های HD و 4K فیلم برداری کنند ، به این معنی که باید به مواردی مانند پشتیبانی از HDR ، نرخ فریم 60 فریم در ثانیه ، حرکت آهسته و حالت های عکسبرداری یکپارچه توجه کنید. یک مثال عالی برای این مورد Osmo Action است که دارای فیلم HDR ، حالت آهسته 240fps در 1080p یا 720p و timelapses در 1080p ، 2.7K و 4K است.

تصاویر:عکسبرداری ساده

علاوه بر فیلم ها ، یک دوربین اکشن باید بتواند تصاویر ثابت استثنایی نیز بگیرد. لنز بزرگتر نور بیشتری را ضبط می کند ، که باعث بهبود تصاویر و کیفیت فیلم می شود. به دنبال دوربین های ورزشی اکشن باشید که پردازش هوشمند تصویر را ارائه دهند. Sony RX0 II یکی از بزرگترین سنسورهای دوربین را در بین دوربین های اکشن دارد و طیف وسیعی از حالت های کنترل تصویر و دامنه دینامیکی را ارائه می دهد. همچنین دوربین ورزشی جدید Gopro Hero9  دارای

لنز پیشرفته و بهبود یافته نسبت به مدل  قبلی خود GoPro Hero 8  است.

لنز:نماهای زاویه باز

دوربین های ورزشی به خاطر لنزهای دید بالای خود معروف هستند ، که از یک منظره بسیار عریض استفاده می کنند تا خود و تمام محیط اطراف خود را در یک قاب ثبت کنند. اکثر دوربین های ورزشی موجود در بازار می توانند یک عکس با زاویه دید عریض تولید کنند که برای گرفتن همه اقدامات در یک عکس مناسب است.

نمایشگر :عکس های سلفی عالی

مانیتور صفحه نمایش دوربین اکشن ویژگی مهمی است که هنگام خرید تجهیزات خود باید به آن توجه کنید. یک صفحه به شما کمک می کند ببینید دوربین اکشن چه چیزی را ضبط می کند ، تصاویر خود را مرور کرده و تنظیمات را به راحتی تغییر دهید. DJI Osmo Action در این مورد جزو بهترین هاست ، دارای یک صفحه نمایش لمسی 2.25 اینچی در پشت و یک صفحه نمایش سلفی زنده 1.4 اینچی در جلو است.

کنترل صدا:تمرکز خود را روی عملکرد بگذارید

هر ثانیه وقتی فعالیت های ورزشی شدید انجام می دهید مهم است. کنترل صدا ویژگی خارق العاده ای است که به شما امکان می دهد دوربین اکشن خود را همزمان با تمرکز بر لحظه لحظه کنترل کنید. این ویژگی هوشمندانه امکان ضبط ، عکس گرفتن ، خاموش و روشن کردن دستگاه و موارد دیگر را به شما می دهد.

دیگر ویژگی های یک دوربین ورزشی 

بسیاری از ویژگی های دوربین ورزشی دیگر وجود دارد که باید در نظر بگیرید. اتصال Wi-Fi یا بلوتوث انتقال تصاویر و فیلم ها را به تلفن یا لپ تاپ شما آسان تر می کند. سخت افزار هر چقدر چشمگیر باشد ، در هنگام خرید دوربین ورزشی خود باید همیشه به ثبات نرم افزار توجه داشت. یک برنامه اختصاصی به شما امکان می دهد فیلم خود را ویرایش کنید ، پرونده ها را بارگیری کنید ، تنظیمات دوربین را تغییر دهید و موارد دیگر. دوام باتری نیز یک نکته اساسی است که باید در نظر گرفته شود. اکثر دوربین های اکشن مدرن می توانند بیش از یک ساعت باتری کاملاً شارژ شده ضبط کنند

دوربین ورزشی GoPro

دوربین ورزشی GoPro Hero8

معرفی  دوربین ورزشی GoPro Hero8 این مدل جدید با موفقیت در مدل های قبلی ساخته شده است ، از طراحی باریک تر ، سوکت نصب شده تاشو ، میکروفون بهتر و تثبیت کننده EIS به روز برخوردار است.

GoPro HyperSmooth 2.0 را با Hero 8 Black معرفی کرد و عملکرد تثبیت کننده را در تمام رزولوشن ها و نرخ فریم ارائه می دهد. در این به روز رسانی سه حالت تثبیت وجود دارد که برای مقابله با لرزش دوربین ، قاب را در سطوح مختلف برش می دهد. HyperSmooth 2.0 را می توان در فیلم های آهسته با سرعت 120 فریم در ثانیه و 240 فریم در ثانیه نیز به کار برد.

علاوه بر این به روزرسانی ها ، یک دید لنز باریک به شما امکان می دهد از نزدیک فیلم بگیرید ، حالت های ویدیویی 2.7K و 4K اکنون از بیت بیت تا 100 مگابیت بر ثانیه پشتیبانی می کنند و جریان های زنده رسانه های اجتماعی می توانند با 1080p پخش شوند.

Hero 8 Black همچنین دارای لولاهای تاشو داخلی است که به شما امکان می دهد مانند سه پایه به سایر لوازم جانبی متصل شود. این ویژگی راحت نیازی به نصب قاب اضافی برای لوازم جانبی را برطرف می کند و دسترسی راحت تری به باتری و کارت حافظه را برای شما فراهم می کند.

دوربین ورزشی سونی RX0

هیچ لیست دوربین اکشن در سال 2020 بدون Sony RX0 کامل نخواهد شد. نویدبخش خلاقیت بی حد و حصر ، RX0 ترکیبی از عملکرد تصویربرداری عالی با دوام است. این دوربین اکشن تا 10 متر ضد آب و تا 2.0 متر ضد ضربه است.

با بسته بندی سنسور Exmor RS CMOS و پردازنده تصویر BIONZ X ، RX0 قابلیت تصویربرداری عالی را ارائه می دهد. یکی از ویژگی های عالی این محصول امکان فیلم برداری فوق العاده حرکت آهسته با سرعت 1000fps است. از نوسانات گلف گرفته تا وسایل فوتبال ، می توانید تصاویر ورزشی آهسته را مانند هرگز دیگر ثبت کنید. RX0 همچنین شامل یک شاتر ضد اعوجاج تا 3200000 ثانیه است که به شما تصاویر واضح از سوژه های سریع را می دهد. کاربران می توانند حداکثر 16 فریم بر ثانیه عکس بگیرند و Picture Profile / S-Log2 گزینه های ویدیویی حرفه ای تری را ارائه می دهد.

در کنار همه این ویژگی های عالی ، RX0 توسط مجموعه ای از لوازم جانبی پشتیبانی می شود که انواع گزینه های عکسبرداری را در خود جای داده است. Sony RX0 یک دوربین اکشن قوی با ویژگی های تصویربرداری چشمگیر است که به راحتی آن را در لیست دوربین های اکشن برتر ما قرار می دهد.

نتیجه گیری

با الهام از امکانات بی نهایت خلاق ، دوربین های اکشن فناوری پیشرفته و کاربردهای همه کاره را در اختیار سازندگان محتوا قرار می دهند. چه در حال اسکی روی کوه باشید و چه بانجی جامپینگ ، بهترین دوربین اکشن همان دوربینی است که با استفاده از آن احساس راحتی کنید. بنابراین ، قبل از اینکه به دامنه ها بروید و تعمیر آدرنالین بعدی را تعقیب کنید ، حتما گزینه های موجود در بازار را بررسی کنید. در کمترین زمان ، محتوای الهام بخشی ایجاد خواهید کرد که به آن افتخار کنید!

هنگام خرید دوربین اکشن چه نکاتی را باید در نظر بگیرید؟