اطلاعات جامع درباره کشور سوریه | سفر به سوریه در سال 1402

کشور سوریه در جنوب غربی آسیا و نزدیکی سواحل شرقی دریای مدیترانه قرار گرفته است. در گذشته‌های دور این کشور شام نام داشت اما پس از شکست دادن عثمانی‌ها فرانسویان نام آن را به سوریه تغییر دارند. حرم مطهر حضرت زینب (س) در این کشور واقع شده و از جمله کشورهای مذهبی و توریستی خاورمیانه محسوب می‌شود. به همین دلیل طرفداران زیادی در میان گردشگران مسلمان دارد و سالانه پذیرای گردشگران فراوانی از نقاط مختلف دنیا است. سالانه تورهای مختلفی نیز به مقصد سوریه برگزار می‌شود که سفر با آن‌ها می‌تواند بسیار لذت بخش باشد. تور سوریه نوعی تور زیارتی است و با سفر به شهر دمشق می‌توانید از حرم‌های مطهر حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) بازدید کنید.

اگر می‌خواهید در مورد تور سوریه و جاذبه‌های گردشگری و دیدنی این کشور اطلاعات بیشتری کسب کنید پیشنهاد می‌کنیم تا پایان این مطلب با ما همراه باشید.

تور سوریه ارزان از تهران | گروه زیارتی ریحانه کربلا

 بهترین زمان سفر به سوریه

سوریه کشوری زیارتی است و جاذبه‌های گردشگری متعددی در آن وجود ندارد. ازاین‌رو ایام مذهبی سال مانند 10 روز اول محرم، تولد و وفات حضرت زینب (س) و حضرت رقیه (س) و دیگر اعیاد مذهبی و وفات‌ها می‌تواند بهترین زمان سفر به سوریه و رزرو تور سوریه باشد. البته با توجه به آب و هوای گرم شهر دمشق بهتر است که فصول سرد سال یعنی پاییز و زمستان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید.

تور سوریه | تور سوریه | تور زیارتی و سیاحتی سوریه

جاذبه‌های گردشگری سوریه

در کشور سوریه و شهر دمشق جاذبه‌های دیدنی مختلفی وجود دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

حرم مطهر حضرت رقیه (س) و حرم مطهر حضرت زینب (س)

این دو حرم مطهر که از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری و زیارتی سوریه محسوب می‌شوند در شهر دمشق واقع شده‌اند که فضایی بسیار روحانی همراه با حس دلتنگی عجیبی دارند.

بازار حمیدیه

بازار حمیدیه یا سوق الحمیدیه قدیمی‌ترین و بزرگ‌ترین بازار دمشق است که در نزدیکی حرم حضرت زینب (س) قرار دارد. معماری خاص این بازار می‌تواند نظر هر گردشگری را به خود جلب نماید.

قصر العظم

این قصر با شکوه امروزه به یکی از موزه‌های ملی شهر دمشق تبدیل شده و بازدید از آن می‌تواند بسیار لذت بخش باشد.

معبد ژوپیتر

این معبد متعلق به خدای رومی‌ها است که در بازار حمیدیه قرار گرفته است. اما متاسفانه چیز زیادی از آن باقی نمانده است.

کوه قاسیون

روایت‌های مختلفی در مورد این کوه وجود دارد. مردم این منطقه معتقد هستند که در دامنه‌های آن آدم البوالبشر زندگی می‌کردند. این کوه همان کوهی است که قابیل برادرش هابیل را بر روی آن کشت، حضرت ابراهیم در شرق آن به دنیا آمد و حضرت مسیح و مادرش در غرب آن پنهان شدند. بازدید از این کوه اسرار آمیز می‌تواند بسیار جذاب باشد.

سفر به سوریه از اصفهان و تهران ممکن شد | هزینه این سفر چقدر است؟ - همشهری  آنلاین

انواع تور سوریه

برای سفر به سوریه می‌توانید از تورهای زمینی و هوایی استفاده کنید. در ادامه این دو روش را بیشتر توضیح می‌دهیم.

تور سوریه به صورت زمینی

شاید تعجب کنید اما می‌توانید به صورت زمینی به سوریه سفر کنید. به این شکل که با استفاده از قطارهای ویژه خود را به شهر وان برسانید و در آنجا به تاتوان بروید تا با کشتی به طرف دمشق حرکت کنید. در دمشق نیز قطارهای اتوبوسی وجود دارد که می‌توانند شما را به مقصد مورد نظرتان برسانند. این روش سفر می‌تواند گزینه مناسبی برای افرادی باشد که می‌خواهند از شهرهای مختلف دیدن نمایند و از مسیر سفر لذت ببرند. تور زمینی به سوریه حدود 48 ساعت طول می‌کشد، بنابراین باید خود را برای یک سفر طولانی آماده کنید.

تور سوریه به صورت هوایی

بهترین روش سفر به سوریه سفر هوایی است. با انتخاب این روش می‌توانید در کوتاه‌ترین زمان (حدود 3 ساعت) به سوریه سفر کنید و سفر زیارتی لذت بخشی را تجربه نمایید. لازم است که اشاره کنیم سفر هوایی به سوریه از سفر زمینی آن از امنیت بیشتری برخوردار است و می‌توانید سفری با امنیت کامل داشته باشید. قیمت تور زمینی و هوایی سوریه تفاوت چندانی ندارد. بنابراین تنها در صورتی که می‌خواهید از شهرهای مختلف بازدید کنید سفر زمینی را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

چرا از تور برای سفر به سوریه استفاده کنیم؟

برای سفر به سوریه می‌توانید به شکل زمینی و یا هوایی به صورت شخصی و همراه با اعضای خانواده اقدام کنید. اما پیشنهاد می‌کنیم که از تورهایی که به مقصد این کشور وجود دارد استفاده نمایید، زیرا مزایای بسیاری دارد. از جمله مزیت‌های سفر با تور می‌توان به موارد زیر اشاره نمود.

  • سفر با تور بسیار مقرون به صرفه است ، زیرا آژانس‌های مسافرتی با ایرلاین‌ها و هتل‌های مختلفی همکاری دارند و می‌توانید تمامی این خدمات را با قیمت پایین‌تری دریافت کنید.
  • در سفرهای خارجی افراد معمولی نمی‌توانند به رزرو هتل بپردازند و به کارت بین‌المللی نیاز دارند. در نتیجه باید پس از ورود به سوریه به دنبال یک هتل مناسب باشند. اما تورها از قبل به رزرو هتل می‌پردازند و استقبال از فرودگاه تا هتل دارند. بنابراین دغدغه‌ای بابت معطلی در فرودگاه و یافتن یک تاکسی برای رسیدن به مقصد نخواهید داشت.
  • در سفرهای خارجی برقراری ارتباط با مردم آن کشور به دلیل آنکه با زبان آن‌ها چندان آشنایی ندارید قطعا سخت خواهد بود. اما تور سوریه دارای لیدر فارسی است و می‌تواند یک رابط عالی میان مسافران و مردم سوریه باشد.

اطلاعات جامع درباره کشور سوریه | سفر به سوریه در سال 1402

قیمت تور سوریه

یکی از دغدغه‌های افراد هنگام رزرو تور سوریه قیمت آن است. قیمت تور سوریه به عوامل مختلفی بستگی دارد که از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به نوع پرواز، محل اقامت، خدمات تور، مدت اقامت و … اشاره نمود. در حال حاضر بیشتر تورهای سوریه سه الی چهار روزه هستند و با وجود خدمات متنوعی که همراه با سرو صبحانه، نهار و شام ارائه می‌دهد کاملا مقرون به صرفه هستند. بنابراین در طی سفر با هیچگونه مشکل و کمبودی مواجه نخواهید شد. برای اطلاع از قیمت تور سوریه کافیست با کارشناسان فروش دیار گشت ارتباط برقرار نمایید.

تور سوریه را از کجا تهیه کنیم؟

آژانس‌های مسافرتی و گردشگری مختلفی اقدام به برگزاری تورهای سوریه می‌نمایند و این تورها را با قیمت و خدمات مناسبی ارائه می‌دهند. یکی از بهترین و با سابقه‌ترین مجموعه‌هایی که برای خرید تور سوریه می‌توانید به آن مراجعه کنید دیار گشت است. با استفاده از تورهای دیار گشت می‌توانید با هزینه‌ای مقرون به صرفه سفری زیارتی و به یادماندنی به سوریه را تجربه کنید.

تور سوریه لذت سفری تمام عیار