تمام نکاتی که باید در “لایو اینستاگرام” رعایت کنید !

تمام نکاتی که باید در لایو اینستاگرام رعایت کنید

اینستاگرام یکی از برنامه مجازی و اجتماعی شناخته شده امروزی می باشد که دارای میلیون ها کاربر روزانه است و برای اینکه شما وارد این برنامه شوید، نیازی به پرداخت هزینه ای نیست و می توانید بصورت رایگان از این برنامه کاربردی و مجازی استفاده کنید. با این حال این برنامه امروزه بیشتر محلی برای تبلیغ و برند شدن شده است که هر کاربری برای معرفی شغل خود از آن استفاده می کند.

با این حال چگونه می توانیم با اینستاگرام تبدیل به فردی معروف و شناخته شده شویم؟ آیا اینستاگرام می تواند باعث محبوبیت و همچنین شناخته شدن ما در میان دیگران شود؟ در پاسخ می توان این گونه گفت که اینستاگرام محل خوبی برای موفقیت و شناخته شدن برند شما می باشد و برای آنکه در این صفحه مجازی موفق شوید باید فعالیت صحیح داشته باشید.

برنامه اینستاگرام

پخش زنده در اینستاگرام

به همین دلیل در ادامه این مطلب از بخش تکنولوژی آوا‌نگار قصد داریم شما را برخی نکات در مورد لایو اینستاگرام و ترفندهای مهم اینستاگرام آشنا سازیم که قطعا می توانند در کسب و کار و موقعیت فعلی شما در اینستاگرام موثر باشند. همراه ما باشید.

چرا پخش زنده اینستاگرام را انتخاب کنیم؟

اینستاگرام امروزه محلی برای محبوب و معروف شدن کاربران متعددی می باشد که تنها با یک حساب کاربری ساده و کاملا رایگان وارد آن شدند و بعد از انجام کارهای عجیب و یا حتی پیش پا افتاده موفق به محبوبیت شده اند. با این حال استفاده از لایو اینستاگرام چه کمکی می تواند به ما بکند؟ اگر به دنبال پاسخ این سوال هستید، 3 مورد ذیل را مطالعه کنید ؛

1- افزایش بازدید :برنامه اینستاگرام می تواند زمانی پر بازده باشد که شما بتوانید به بهترین شیوه ممکن نسبت به علایق و سلایق مخاطبان خود پست های مناسبی را در طول روز پابلیش کنید. اما در کنار آن لایو اینستاگرام می تواند به افزایش بازدید صفحه رسمی شما کمک کند و در قسمت جستجوی اینستاگرام در صورت پابلیک بودن حساب کاربری تان، توسط هزاران کاربر دیده شود.

برنامه اینستاگرام

نکات لایو اینستاگرام

2- برقراری ارتباط :تصور کنید که شما مجموعه ای هستید که در زمینه فروش لوازم خانه فعالیت دارید. قطعا تمام مخاطبان سوالات خود را در زیر پست اینستاگرامی شما نمی پرسند و این می تواند به هر دلیلی رخ دهد! به همین دلیل اگر شما هر چند مدت یکبار لایو اینستاگرام بگیرید البته با هماهنگی و اطلاع رسانی قبلی در استوری پیج خود، می توانید از تمامی اجناس موجود در محل کسب و کارتان فیلم برداری کنید و خصوصیات آنرا به کاربران آنلاین به همراه سوالات آنها پاسخ دهید که این می تواند مسیری برای برقراری ارتباط میان شما و مشتری شود.

3- شناخته تر شدن نام برند :زمانیکه میزان فالوورهای شما افزایش پیدا کند، نشان دهنده این است که شما در حال شناخته شدن هستید و این می توانند همانند یک مزیت مثبت برای شما و زمینه ای که در آن فعالیت می کنید باشد.


نکاتی که قبل از لایو اینستاگرام باید رعایت کرد

بی شک برخی نکات هستند که باید قبل از انجام هرکاری در نظر بگیرید که قطعا در لایو اینستاگرام نیز باید برخی نکات را رعایت کنید تا بتوانید تبدیل به یک برند معروف شوید. از این رو اگر قصد دارید تا چنین محبوبیتی را بدست بیاورید، می توانید نکات ذیل را انجام دهید ؛

1- محصولات جدید را معرفی کنید :ابتدا 3 ساعت قبل از لایو، استوری را در قابل اطلاع رسانی منتشر کنید که می خواهید ” در ساعت فرضی 18 لایو اینستاگرامی بگیرید و می توانید سوالاتتان را در لایو بپرسید” از این رو علاقمندان به زمینه فعالیت شما در لایو شرکت خواهند کرد و این گونه می توانید در کنار معرفی محصولات، پرسش های مختلف را پاسخ دهید.

برنامه اینستاگرام

نکاتی که باید در لایو اینستاگرام رعایت شوند

2- مهمانانی در قابل فالوور :در لایو باید ابتدا این گونه تصور کنید که شما مهمانانی را بصورت مجازی وارد محل کسب و کار خود کرده اید که برای آن باید احترام قائل باشید و به بهترین شیوه ممکن برخورد کنید تا آنها مجذوب کسب و کار شما شوند و در نهایت شما را به دیگران معرفی کنند.

3- درخواست نظرات و پیشنهادات :زمانیکه در لایو اینستاگرامی خود شروع به معرفی اجناس جدید با تمام جزئیات می کنید، بهترین اقدام این است که از آنها برخی سوالات را بپرسید و بگویید برای مثال انتظار چه اجناسی را دارند تا شما آنها را برای خرید فراهم کنید؟ و یا حتی در انتهای لایو خود می توانید از این ویژگی استفاده کنید که از آنها درخواست نظرات و پیشنهادات کنید.

4- کلمات و جملاتی که می توانند در ذهنیت کاربر تاثیر بگذارند را استفاده کنید :منظور از کلمات و جملات این است که بتوانید کاربران را تشویق به خرید از فروشگاه خود کنید که این به خودی خود نیازمند برخی خلاقیت ها می باشد که باید از آن استفاده کنید.

5- تست کردن صدا و کیفیت ویدیو :قبل از لایو اینستاگرام توصیه می شود حتما کیفیت دوربین، وضعیت اینترنت در فروشگاه، آنتن دهی سیم کارت، کیفیت ضبط صدا و… را بررسی کنید تا در حین لایو دچار مشکل نشوید.


نکاتی که در حین لایو اینستاگرام باید رعایت کنید

1- سنجاق کردن عنوان و هدف از لایو :ابتدا در حین برگزاری لایو توصیه می شود که عنوان و یا هدفتان از برگزاری لایو را در اینستاگرام پین کنید تا هر یک از کاربران اینستاگرام و فالوورهای شما، از بدو ورود به لایو شروع به پرسش عنوان لایو نکنند و این گونه زمینه برای پرسیدن سوالات توسط آنها فراهم می شود.

2-نام برند خود را چندین بار تکرار کنید :یکی از کارهایی که می توانید برای برند شدن کسب و کار خود در میان فالوورهایتان انجام دهید این است که چندین بار در هر لایو نام برند خود را تکرار کنید تا به گوش مخاطبان آشنا شود و برای معرفی کسب و کار شما، نام کسب و کارتان را در میان دوستان و آشنایانشان ذکر کنند.

برنامه اینستاگرام

نکات اصلی و مهم در لایو اینستاگرام برای کسب و کار اینترنتی

3- ارسال سئالت از طریق دایرکت :شاید برخی از کاربران نتوانند سوالاتی را از شما در حین لایو بپرسند و به همین دلیل آنها نمی توانند از کسب و کار شما استفاده بهینه را داشته باشند. به همین دلیل می توانید در حین لایو اینستاگرامی خود، 2 یا 3 بار تکرار کنید که کاربران و فالوورهای شما می توانند از طریق دایرکت سوالاتشان را از شما بپرسند.


نکاتی که باید بعد از لایو اینستاگرام رعایت کنید

نکات مهم اینستاگرام

نکات مهم لایو اینستاگرام

یکی از مهم ترین کارهایی که باید بعد از لایو اینستاگرامی خود انجام دهید این است که فایل ذخیره شده را در قالب استوریف در استوری پیج خود قرار دهید تا کاربرانی که بنابر هر دلیلی موفق به مشاهده لایو اینستاگرامی شما نشدند، بتوانند آنرا مشاهده کنند و می تواند برای کسب و کار اینترنتی شما نیز حتی موثر باشد.

تمام نکاتی که باید در “لایو اینستاگرام” رعایت کنید !