آنچه که باید در مورد کالای خواب هتلی بدانید

هتل مکانی است که معمولا افراد مسافر در شهرهایی که مکانی برای ماندن ندارند در آن ساکن می شوند. به دلیل اینکه، این مکان برای سکونت افرادی که در محل موردنظر مهمان هستند و عموما با شهری که هتل در آن قرار دارد غریبه می باشند.، از طرفی قرار است که سبب جذب مسافر برای خود و شهر مربوطه شود، باید از بهترین وسایل در آن استفاده شود تا مهمان در مدت سکونتش احساس راحتی کند. یکی از مهمترین مواردی که مهمان بیشتر مدت اقامتش را با آن سر و کار دارد وسایل مرتبط با خواب است. تخت خواب، تشک، ملحفه، بالش سه شی بسیار مهم برای خواب هستند، اینها باید به گونه ای باشند که خستگی فرد را به خوبی برطرف کنند و خوابی راحت را برای وی فراهم کنند. در ادامه در رابطه با انواع کالای خواب هتلی و استانداردهای مرتبط با آن ها بحث خواهیم کرد.

اصولی که باید یک هتل دار در رابطه با کالای خواب بداند

کالای خواب هتلی جمله­ای که هر هتل داری با آن آشنایی دارد. زمانی که فردی تصمیم به راه­اندازی یک هتل می­گیرد، بسته به اینکه در چه سطح و کیفیتی می­باشد باید برای آن وسایل مختلف از جمله وسایل مرتبط با خواب را فراهم کند. هتل­ها در سطوح مختلف و به اصطلاح سه ستاره یا پنج ستاره معرفی می­شوند. هرقدر ستاره کمتر باشد سطح هتل پایین تر است. پایین بودن سطح هتل به این معنی نیست که از وسایل بی­کیفیت در آن استفاده شود، بلکه منظور این است که، شخص مجبور نیست اگر بودجه خیلی زیادی ندارد از کالاهای گران قیمت و برندهای خیلی سطح بالا استفاده کند. در حالت کلی وسایل خواب باید به گونه ای باشد که مسافر در آن احساس آرامش و راحتی داشته باشد. بر همین اساس ما وسایل خواب مطلوب برای یک هتل را مورد بررسی قرار می­دهیم.

تخت خواب هتلی

زمانی که مسافر وارد اتاقش می­شود اولین چیزی که به آن توجه می­کند تخت خواب است. تخت خواب اصلی­ترین کالای خواب هتلی است و باید در یک جای مناسب در اتاق گذاشته شود، به گونه­ای باشد که وسایل اضافی دور و بر آن نباشد. چهارچوب سالمی داشته باشد و صدای نامطلوب( جیر جیر) از خود تولید نکند.

تشک هتلی

تشک تاثیر بسیار زیادی در رفع خستگی فرد دارد. قطعا فردی که تازه از ماشین، هواپیما یا قطار پیاده شده و در عضلاتش احساس گرفتگی و خستگی می­کند، انتظار دارد که این خستگی را با خوابیدن برطرف کند. اگر تشک نرم و راحت نباشد و فرد هنگام خوابیدن اذیت شود، قطعا باعث نارضایتی در وی خواهد شد و در مسافرت­های بعدی هتل شما را انتخاب نخواهد کرد.

بالشت هتلی

بالشت هم به اندازه تشک حائز اهمیت است چرا که بالشت محل قرارگیری سر است. بالشت باید نرم و راحت باشد، اندازه آن هم باید به گونه­ای باشد که سر فرد احساس راحتی داشته باشد و پس از بیداری دچار سر درد و گردن درد نشود.

ملحفه هتلی

ملحفه یک پارچه محافظ است که بر روی تخت می­کشند تا از کثیفی و آلوده شدن تشک جلوگیری کند. ملحفه پس از رفتن هر مسافر عوض و شسته می­شود تا کثیفی و آلودگی آن برطرف و آماده استفاده مجدد گردد.

پتو هتلی

پتو هم یک جزء اساسی از وسایل خواب است که تمیزی و ضخامت آن بسیار مورد توجه است. معمولا مسافر از پتو بیشتر در فصول سرد استفاده می­کند، البته یک کالای خواب هتلی مهم است و همیشه باید بر روی تخت باشد.

کوسن هتلی

کوسن یکی دیگر از وسایل راحتی و مرتبط با خواب است و معمولا کنار بالشت بر روی تخت خواب قرار دارد. البته ممکن است مسافر خیلی از این وسیله استفاده نکند، اما وجود آن در اتاق یک هتل الزامی است.

آنچه که باید در مورد کالای خواب هتلی بدانید