۱۰ ایده جذاب که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را بی نظیر می کند

دکوراسیون داخلی یکی از موضوعات بسیار با اهمیتی است که هر یک از ما در درون خانه با آن درگیر هستیم و خیلی وقت ها با تمام تلاشی که انجام می دهیم تا خانه زیبایی داشته باشیم ولی بدلیل اینکه برخی نکات حیاتی را در دکوراسیون داخلی یا نمی دانیم و یا اینکه رعایت نمی کنیم ، به نتیجه مطلوب نمی رسیم و احساس رضایتی را که انتظار داریم کسب نمی کنیم .

ما در این مقاله می خواهیم به ۱۰ مورد از نیاز های اساسی یک خانه بپردازیم که هر کس برای داشتن خانه ای دلنشین و زیبا به آن احتیاج دارد. این قوانین دارای موضوعاتی هستند که شما می توانید از آنها برای دکور دیگر فضا های خانه نیز استفاده کنید .

ولی اکنون هدف ما بررسی ۱۰ ایده جذاب برای دکوراسیون اتاق نشیمن می باشد که خانه شما را بی نظیر خواهد کرد.

  1. استفاده از یک وسیله زینتی زنده:

گیاهان با لطافتی که دارند دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن را بسیار دلنشین تر می کنند ، سر زندگی و جنب و جوش گیاهان معنایی تازه و با طراوت به محیط زندگی ما می بخشد . آنان سر و صدای محیط را کاهش می دهند و اگر از ترکیب گیاهان گلدار در دکوراسیون اتاق نشیمن استفاده کنید تاثیر حیرت آور آن ها را بر روی محیط به خوبی لمس خواهید کرد .

  1. یک فرش زیبا و راحت:

قالیچه ای نرم و گرم جزئی جدانشدنی از یک اتاق نشیمن است . یک قالیچه با بافت نرم که زیر پای شما احساس دلنشینی ایجاد می کند باعث می شود که احساس آرامش و راحتی داشته باشید ، کتاب بخوانید یا با خانواده تان به تماشای فیلم بنشینید .

این را هرگز فراموش نکنید که یک دکوراسیون داخلی خوب فقط برای جنبه زیبایی نیست ، بلکه در مورد این است که اشیا چگونه با احساسات ما درگیر می شوند . این موضوع برای وقتی که می خواهید فضای راحت و دنجی داشته باشید بسیار با اهمیت است .

  1. میز وسط:

یک میز با رنگ ، شکل و سبک طراحی مناسب چیزی است که تمام مبلمان شما را در کنار هم جمع می کند و به تعادل هر جز در اتاق نشیمن شما کمک میک ند و باعث می شود این احساس را پیدا کنید که در محیطی کامل قرار دارید.

میز وسط فقط یک وسیله کاربردی نیست بلکه بوسیله آن می توان یک کنتراست و تضاد زیبایی با بافت های موجود در فضا ایجاد نمود.

  1. یک چیز شخصی:

برای اینکه اتاق نشیمن شما محیطی مختص به شما باشد و در نگاه مخاطبین معرف خودتان باشد باید شامل چیزی شخصی با جزییات کم باشد . با این نوع لوازم هم احساس ویژه ای در اتاق نشیمن خود خواهید داشت و هم اینکه این اشیا مهم ترین وسایلی هستند که شما باید در اتاق نشیمن خود داشته باشید. چیز هایی که برای شما و خانواده تان معنایی ویژه داشته باشد. این می تواند یک اثر هنری باشد یا کتاب های مورد علاقه شما یا قاب های عکسی که شامل تصاویری از سفرهایی است که تا کنون داشته اید و یا هر نوع وسیله ای که به صورت سوغات از شهرهایی آورده اید که به انها سفر کرده بودید .

هدف این است که وسیله ای نباشد که هر کس بتواند آنها را از مغازه خرید کند و در خانه اش قرار دهد.

این همان چیزی است که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را نسبت به اتاق نشیمن دیگران معنا می بخشد و این اتاق را منحصر به فرد می کند و باعث می شود احساس کنید که در یک فضای شخصی و مختص به خودتان حضور دارید.

  1. پرده ها:

پرده ها به اتاق ها شخصیت می دهند و یک راه فوق العاده برای نعرفی رنگ و بافت در فضای اتاق نشیمن شما هستند . پرده های حریر گزینه مناسبی برای تکمیل پرده های ضخیم هستند . برای پرده های ضخیم از رنگ ها و طرح های ساده انتخاب کنید و نگذارید پنجره ها بدون پرده باشد.

  1. کوسن ها:

کوسن ها به چند دلیل بسیار با اهمیت هستند . اولی به دلیل راحتی ، بعضی وقت ها شما نیاز دارید یک بالشتک در پشت کمرتان قرار دهید و یا ممکن است بخواهید دراز بکشید و یک بالش برای استراحت داشته باشید . دلیل دوم موضوع دکوراتیو بود آنها است . کوسن ها یک فرصت فوق العاده برای استفاده از رنگ ها ، بافت ها و طرح های متنوع در فضا هستند و بدون اینکه به بخش خاصی از لوازم اتاق نشیمن تعلق داشته باشند به راحتی می توانند تضاد را در محیط القا کنند . که از این طریق به شما برای رسیدن به سبک طراحی مورد نظرتان کمک شایانی می کنند . شما می توانید بنا به شرایط مثلا به صورت فصلی کوسن ها را تغییر دهید و با این کار جلوه جدیدی به دکوراسیون اتاق نشیمن خود ببخشید .

  1. شمع ها:

هیچ فضایی بدون شمع ها احساس آرامش را در ما ایجاد نمی کند . پس لازم است تعدادی از آنها را در معرض دید قرار دهید . از شمع ها برای احساس صمیمیت ، راحتی و همچنین احساس پذیرا بودن محیط استفاده می شود . شما می توانید شمع ها را روی میز وسط و یا میز های عسلی یا کنسول ها قرار بدهید .

دوستان فضایی برای ما یک محیط آرام به حساب می آید که از طریق حواس پنجگانه مان بتوانیم احساس آرامش ، لطافت ، زیبایی و معطر بودن را درک کنیم . پس استفاده از شمع های معطر با عطر بابونه ، اسطوخدوس، یاس، رز یا وانیل بسیار خوب است چرا که باعث آرامش جسم و روح ما می شوند . پس از استفاده از شمعدانها نترسید و از وجود انها لذت ببرید چرا که همزمان علاوه بر زیبایی رایحه خوشی را نیز به محیط شما وارد می کنند.

  1. پتو:

پتوهای نرمی که در گوشه ای از دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن گذاشته می شوند ، مورد عالیه دیگری هستند . وقتی روی مبل راحتی خود برای تماشای تلویزیون با خانواده نشسته اید ، پتو ها برای اضافه کردن یک بافت ، طرح و رنگ جدید به کاناپه شما بی نظیر هستند و همین طور کارایی خوبی در فصل سرما دارند .

  1. آینه ها:

آینه ها از دسته وسایلی هستند که با اضافه شدنشان به دکوراسیون شما به دکور اتاق نشیمن سبک و ظرافت عالی ای اضافه می کنند. آینه ها باعث خطای دید می شوند و اتاق را بزرگتر جلوه می دهند ، آینه ها می توانند روی شومینه ، پشت کاناپه یا حتی ایستاده استفاده شوند . آینه ها با بزرگتر کردن فضای داخل اتاق می توانند به طور غیر منتظره ای احساس صلبیت دیوار ها را کم کند و وسعت دید بیشتری در فضا در اختیار ما قرار دهند.

۱۰-گلدانها:

گلدان ها به عنوان یک دکور برای ایجاد تعادل بنیادی در فضا به کار می آیند که می توان آنها را روی اکسسوری های دیگر گذاشت و یا با آنها گل آرایی فضای اتاق نشیمن را انجام داد. به طور کل گلدان ها را می توان در هر جایی قرار داد . گلدان ها از متریال هایی مانند شیشه ، فلز یا چوب ساخته می شوند که مدل شیشه آن برای سبک مدرن و مینیمال بسیار عالی است و مدل چوبی و فلزی آنها جلوه خاصی به دکوراسیون داخلی اتاق نشیمن می بخشد .

امیدواریم که مطالبی که تا اینجا مطالعه کردید برای شما مفید و سودمند بوده باشد و اتاق نشیمن زیبایی برای خودتان طراحی کنید و از آن لذت ببرید. گروه مهندسی معماری بنا افرا با ارائه بهترین خدمات در کنار شما همراهان عزیز می باشد.

 

۱۰ ایده جذاب که دکوراسیون اتاق نشیمن شما را بی نظیر می کند